vrijdag 1 april 2011

Ding 15 Google maps en zo



Ooit begonnen met Google earth. Dat was al mooi. Kon ik iedereen laten zien waar in Spanje ik een aantal jaren gewoond heb. Toen kwamen de Maps en de Streetview. Vond ik het nog leuker.
Deze toepassingen gebruik ik tot nu toe eigenlijk alleen maar als er stedentripjes of vakanties aan zitten te komen. Maar dan kun je ook een heleboel informatie opzoeken.
Het is ook heel interessant om te zien hoe je eigen buurt wordt beschreven.
Voor gebruik bij / in de bibliotheek zou ik zelf geen mogelijkheden kunnen bedenken.
Het is misschien wel leuk, zoals ik ergens bij het surfen zag, om alle vestigingen van Kennemerwaard op de kaart te zetten en deze kaart dan als één van de eerste items laten zien op de website.

1 opmerking:

  1. Google earth was al leuk; streetview is nog leuker. Zelf maak ik er ook niet echt gebruik van, maar een aantal collega's hebben zelf een wandelkaart gemaakt. Ik denk inderdaad dat KW gebruik moet maken van de mogelijkheden van streetview.

    BeantwoordenVerwijderen