vrijdag 1 april 2011

Ding 16 You tube






Vrienden sturen van over de hele wereld You tube videootjes. De ene leuk, de andere flauw. Maar gelukkig hebben we voor de laatste categorie een ' delete-knop'.

Ik heb nu toch maar even tijd gestopt in het zoeken naar Dewey the Library-cat, een filmje waarop ooit de VOB ons attendeerde. En kijk..... het filmpje was nog te vinden. Of, in elk geval eentje over Dewey.

Verder gebruik ik you tube om muziek te zoeken die we zingen in het koor waar ik lid van ben.
We zingen kleinkunstliedjes over Amsterdam, zoals bijvoorbeeld onderstaande tekst die Jenny Arean zingt: Amsterdams parfum. Als we dit zingen voel ik me heel Amsterdams. Terwijl ik een Friezin ben. :-)



of iets van Adèle Bloemendaal, over wat er in de nacht allemaal kan gebeuren:





You tube is wel iets wat altijd meer tijd opslurpt dan ik eigenlijk wil.
Voor bibliotheekgebruik zijn misschien de filmpjes van prentenboeken nuttig.  



1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je nog steeds zingt. Ik ben inmiddels gestopt, maar galm nog steeds door m'n flatje. Het bloed kruipt....
    Zelf heb ik altijd het gevoel dat KW wat actiever kan zijn op de site m.b.t. You tube.

    BeantwoordenVerwijderen