vrijdag 15 april 2011

Ding 21 Aquabrowser etc.

Aangezien ik in dit vak al heeeel lang meeloop, kan ik melden dat ik nog dateer uit de tijd van de ouderwetse catalogusbakken. Zelfs titelbeschrijvingen heb ik in een ver verleden moeten maken. Geheel en al volgens de ' regels' .
Ik vind het zelf geweldig om te zien hoe dingen veranderen (beetje langzaam in de bibliotheekwereld. Dat dan weer wel, maar voor mijn gevoel zijn we met een inhaalslag bezig.)

De aquabrowser is een vast gegeven als ik aan het inlichtingenburo dienst heb en klanten moet helpen die een aanvraag willen doen van een materiaal wat niet binnen de Kennemerwaard beschikbaar is. Je komt dan automatisch in de aquabrowser terecht.
Voor een aantal mensen is het handig dat ze weten dat je de 'woordenwolk' kunt wegklikken. Zij vinden die informatie gewoon teveel.. Maar ik doe er mijn voordeel mee.

Onze eigen c-wise catalogus sluit mooi aan bij de ontwikkelingen.
Worldcat is gewoon geweldig om rond te snuffelen. Wat zou het toch mooi zijn als je in één grote catalogus alle informatie bij elkaar zou kunnen vinden.

1 opmerking:

  1. Ik heb van de 23-dingencollega's al zo vaak gehoord dat er toch één bibliotheekcatalogus moet komen.
    Het is ook zó logisch. De bibliotheek is een instituut, een merk. Waarom is die ene catalogus er nog niet?!

    BeantwoordenVerwijderen