vrijdag 15 april 2011

Ding 19 sociale netwerken

Tot mijn schrik loop ik ietsje achter in mijn planning van de 23 dingen. Omdat ik zaterdag moet werken heb ik me vandaag getracteerd op een vrije dag. Kan ik de schade inhalen.

Kijk, je hebt vrienden, kennissen en nu in de digitale wereld ook followers.
Je vrienden in de niet-digitale wereld zoek je zelf uit, of een vriendschap ontstaat o.a. op school of op je werk.
Deze relaties bijhouden kost al best moeite. Dan bedoel ik: tijd vinden.
Stel je voor dat ik accounts ga maken op één of meerdere sociale netwerken: hoe ga je dat dan allemaal bijhouden? :-)

Ooit had ik me al eens aangemeld op Schoolbank. Maar eerlijk gezegd doe ik daar niets meer mee.
Ik heb goed rondgekeken op de verschillende netwerken (zonder eigen account maar met die van 23 dingen en met die van mijn dochter: face-book, hyves, linkedin) en ontdekt dat er ont-zet-tend veel te doen is. Moeilijk ook om een keuze te maken, want ze hebben allemaal wel iets wat me aanspreekt. Toch heb ik geen accounts aangemaakt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het interessant is om met mensen die de zelfde interesses hebben contact te hebben.

Ik kwam deze week toevallig op een website van het Centrum Jeugdgezondheid. Daarop meldde men dat 91% van de jongeren (16 tot en met 25 jaar) op internet actief is op een of meerdere sociale netwerken.
Daar kun je dan als bibliotheekorganisatie op inspelen: nieuwtjes meedelen, online discussiefora.

1 opmerking:

  1. Het aspect 'tijd nemen' is, denk ik, een belangrijk punt voor een deel van onze generatie.
    Jeugd en jongeren leven met het internet: informatie is onmiddellijk bij de hand en ondertussen brengen zij een bezoekje aan hyves en sturen nog even een tweet.

    BeantwoordenVerwijderen