dinsdag 5 april 2011

Ding 17 Mobiel internet

 .

Een smartphone heb ik zelf niet. Op mijn mobieltje heb ik het internet-gebeuren niet laten activeren, omdat ik vond dat ik dat gewoon via mijn pc ook kan.
Ik vond het al zo geavanceerd dat er een camera in zit. :-) Voor je weet-maar-nooit-gebeurtenissen
Mijn dochter heeft (natuurlijk, want: wie eigenlijk niet? Ik!) wel een. Het is leuk als ik met haar in de stad loop dat ze me dan uitlegt wat ze er allemaal mee kan: een restaurant opzoeken of een leuke route. Van die dingen.
Toevallig kwam ik terecht op de website van Albert Heyn bij Appie. Dat vind ik een leuke. Zoiets zou je natuurlijk ook in de bibliotheekwereld kunnen hebben: zie je op een strooptocht door de stad bijvoorbeeld een boek of een dvd die je mooi vindt, dan zou het leuk zijn om dat materiaal meteen te kunnen reserveren in je bibliotheek.
Hier ligt een schone taak voor de bibliotheek om iets landelijks te presenteren, lijkt me.

Ik vind het leuk dat ik er nu toch ook iets meer van weet. Nooit geweten dat ik zoiets interessant zou vinden.

1 opmerking:

  1. Ook ik heb geen internet op mijn mobiel (al helemaal geen smartphone). Zoonlief heeft er natuurlijk wel één en ik moet zeggen dat het steeds meer gaat kriebelen. Binnenkort hoop ik in het bezit te komen van een (tweedehands) Ipad.
    Wat ik wel weet: die apps zijn booming business, maar zo handig.
    Overigens: zo'n bibliotheekapp is er al.

    BeantwoordenVerwijderen