maandag 28 maart 2011

Ding 13 Google docs

Het artikel van Jan Hoving was een perfecte leidraad om je door de procedure leiden.
Door een vorige groep 23dingers had ik al kennis gemaakt met de gedeelde documenten. Maar dat was slechts eenmalig. Destijds had ik al aardig wat informatie via het net gezocht om uit te vogelen wat ik nu eigenlijk toegestuurd kreeg. :-)
Op zich wel handig dat er gezamenlijk gewerkt kan worden aan een document.
Dat kan veel tijd besparen als je bijvoorbeeld in een project- of werkgroep zitting hebt. Efficiënt, lijkt me.
Tot nu toe heb ik nog niet veel activiteiten rondom de google docs bespeurd. Maar dat komt misschien nog wel als iedereen de 23 dingen heeft afgerond.
Ik heb me aangemeld om deel te nemen aan het inlichtingendocument van Hummingbird. Ik moet nog een bevestiging ontvangen via de e-mail.

3 opmerkingen:

  1. Googledocs kan ook handig zijn om een document te plaatsen wat je regelmatig in wilt kijken.
    De informatie hoeft niet gedeeld te worden. Gewoon handig: waar je ook bent alle info bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De coaches gebruiken een googledocs document om aan te tekenen wie wat wanneer afgerond heeft. Zo kun je heel snel zien wie bij welk ding is.
    Ook de beleidsnota is via een googledocs document to stand gekomen. Maar er zijn meer documenten denkbaar, bijv samenwerken aan een eindnotitie in geval van een projectopdracht. Of denk jij daar anders over?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er inderdaad heel veel mogelijkheden hiervoor te bedenken zijn. Het is natuurlijk fantastisch dat er door meerdere mensen op verschillende locaties hetzelfde document bekeken, aangevuld, besproken kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen