woensdag 20 februari 2013

Lokaal sociaal






De afgelopen tijd heb ik veel rondgeneusd op het gebied van de social media.
In mijn woonomgeving zijn heel veel organisaties actief op dit gebied: veel musea, Artis, verenigingen, de gemeente Amsterdam, de politie, Paradiso etc.
(af en toe komt er van de gemeente ook een onderzoek naar het volggedrag van Amsterdammers).
In mijn werkomgeving ben ik niet verder gekomen dan de Scholengemeenschappen in Castricum en nog een paar verenigingen.

In een grijs verleden had ik me zo hier en daar aangemeld, maar ik gun mezelf eigenlijk niet de tijd om berichten te lezen. Hoewel het wel een manier is om op snelle wijze informatie tot je te nemen.

Wat me wel opvalt is dat bibliotheken nou niet echt heel veel volgers hebben. Noch op facebook, noch op twitter.
Zou daar een landelijke campagne op gezet moeten worden?

Op http://bibliotheek.twittergids.nl/ staat Bibliotheek Kennemerwaard op plaats 96 van de 100. We moeten er dus nog wel wat aan doen om te stijgen in de Top 100. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten