woensdag 20 februari 2013

Privacy

Privacy blijft toch een heel gevoelig onderwerp. Soms heb ik het idee dat de jongere generatie (het klinkt wel heel oud als je zo iets zegt) daar veel en veel minder bij stilstaat dan de iets oudere mensen.
Zelf heb ik de afgelopen tijd af en toe eens even gekeken hoe het met mijn en mijn familie's privacy gesteld is.
Mezelf kwam ik tegen op Linkedln (vast nog een 'overblijfsel' van de 23-dingen-cyclus), Schoolbank (toen deze site nog niet zo lang bestond heb ik me aangemeld, maar er verder niets mee gedaan, zodat ik alleen bij basisgegevens kan komen. Af en toe komt er ergens een berichtje binnen dat ik eens op Schoolbank moet gaan kijken. maar dat blijft er dan bij, omdat het me niet echt interesseert. Ik vind het heden veel leuker dan het verleden) en op Geni.com, omdat mijn kind daar bezig was met het maken van een stamboom. En ja, dan kom je mij natuurlijk tegen.
Het verbaast me in de bibliotheek toch wel vaak dat klanten niet eens uitloggen als ze een pc gebruikt hebben.
Als ik dat zie maak ik ze er wel op attent, maar de meesten zeggen schouderophalend dat het niet erg is als anderen kunnen zien welke activiteiten ze hebben ontplooid op het internet etc.
En daar snap ik dan weer niets van, omdat voor mij privacy heel heilig is en ik niet wil dat iedereen alles (nou ja, alles is natuurlijk ook maar betrekkelijk) van mij weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten