woensdag 30 januari 2013

Copyright en creative commons


Dit was een Verdiepding waar je onbewust al best veel over weet, doordat je in de loop der jaren met deze zaken wordt geconfronteerd. Al was het soms alleen maar uit artikelen in de pers die over 'plagiaat' spreken.
Toch is het goed om alles eens gestructureerd bij elkaar te zien.
Ik vond dit een interessant item en vond het leuk om over de geschiedenis van het auteursrecht te lezen. Het bestaat al heel lang in verschillenden vormen.

Zelf zou ik het nooit durven om een tekst die niet van mij is door te laten gaan voor eentje die wel van mij is.
Ik zou altijd bang zijn dat zoiets uitkomt.

Van dit Ding heb ik geleerd dat er steeds meer leuke afbeeldingen te vinden zijn op het net.. Althans veel meer dan b.v. twee jaar geleden.
De website van creative commons is handig om dingen te zoeken. Bij dit soort sites is het soms wel verleidelijk om langer aan je pc te blijven zitten dan je eigenlijk had ingepland. Maar ja.....

2 opmerkingen:

  1. Waarom stop je dan?! Door te eindigen met puntjes verwacht ik nu natuurlijk meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die puntjes geven aan dat er meer is om te doen. :-) Ik zal de zin dus even voor je afmaken: Maar ja, er zijn zoveel dingen die ik nog wil / moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen