zondag 28 oktober 2012

Twitter



Oeps, dat vond ik nog een heel gedoe: het aanmelden bij twitter.( Ben ik een heel eind gevorderd, komt de mededeling dat twitter vol is, of ik het over een poosje nog eens wil proberen. Schiet lekker op.............)
En nog steeds heeft het gebeuren niet mijn totale belangstelling. Althans niet om er zelf heel veel mee te doen. Ik heb een aantal items uitgezocht om te volgen, plus enkele personen. Ik denk niet dat ik zelf heel veel bijdragen ga leveren. (Of krijg ik dan strafpunten? :-) ). Wel ben ik het eens met de stelling dat twitter op marketing en communicatiegebied een heel sterk middel is. Kijk maar naar de talloze volgers op de verschillende items.
Ik denk dat ik een passieve twittergebruiker ben. Ik volg natuurlijk alles wat op de website van Kennemerwaard gepubliceerd word. Maar dat geldt voor meer zaken, zoals de blogs, bijvoorbeeld.
Ik vind dat KW al heel veel doet op twitter-gebied. Misschien kan er in de toekomst een twitterchat plaatsvinden met collega-bibliotheken, zodat men (beter) op de hoogte is van wat er in den lande speelt. Het is jammer als in deze tijd waarin elke organisatie efficiënt met de tijd moet omgaan dezelfde wielen worden uitgevonden.

Privé volg ik dingen met betrekking tot Amsterdam en musea.


Wat Fokke en Sukke hier overkomt, zal mij, denk ik, nooit gebeuren. Er is zo veel meer dan tv kijken. Ha, ha.

3 opmerkingen:

  1. Eens. Met welke andere bibliotheken zou je willen twitterchatten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijvoorbeeld Assen of Emmen. Wat is er nou anders in het noorden (behalve de mentaliteit van de noordelingen?)

      Verwijderen
  2. Ik vind persoonlijk dat je twitter heel goed kunt gebruiken zonder er zelf (veel) op te plaatsen. Als je een paar interessante twitteraars volgt heeft het nut!

    BeantwoordenVerwijderen