vrijdag 9 november 2012

Google +

Welnu, ik gebruik google als zoekmachine, heb mijn foto's ondergebracht bij Picasa en bezoek soms (op aanraden van) Youtube. Dus google weet me wel te vinden, denk ik.

Nu ik alles heb gelezen over G+ en veel voorbeelden heb gezien is mij nog steeds niet duidelijk geworden wat G+ meer te bieden heeft dan Facebook. (Trouwens best wel interessant om zo'n zoektocht te doen).
Nou, ja, de kringen zijn wel leuk en nuttig, denk ik. Althans voor de bibliotheek. Ik denk dan letterlijk aan het woord 'kring': de leeskringen, b.v.
Het is een geruststelling dat ik nu het plusje achter de namen van Erna en Jan op het KW-blog begrijp. Of tenminste: de herkomst daarvan weet. :-)

Het Google+-item had volgens mij ook naadloos aangesloten bij het onderwerp privacy wat al aan de orde is geweest.
Ik heb besloten dat ik absoluut niet op (nog) meer google-plekken wil zijn.
Het was al zo jammer dat mijn 'oude' Planet-account, waar ik mee begon in Picasa, opeens een google-account moets zijn.
Voor mezelf maak ik geen +-account aan. Mijn gmail-adres gebruik ik alleen bij de cursus en om te kijken of iemand die een picasa-album van mij heeft mogen bekijken, gereageerd heeft.


1 opmerking:

  1. Als je wel een Google+ account maakt, kun je heel makkelijk op de plusjes achter Jan & Erna klikken, of bijv. het Blognoot promoten. Is dat een idee?

    BeantwoordenVerwijderen